Plafó de sistema de partícules¶
Referència
- Plafó:
Plafó del Sistema de partícules.¶
Aquests són els paràmetres bàsics.
- Sistema de partícules actiu
El Llistat dels objectes Modificador(s) de partícules.
- Especials
- Copiar actiu a objectes seleccionats
Copia el sistema de partícules actiu a tots els objectes seleccionats.
- Copiar tot a objectes seleccionats
Copia tots els sistemes de partícules des de l’objecte actiu a tots els objectes seleccionats.
- Duplicar sistemes de partícules
Duplica el sistema de partícules de l’objecte actiu. L’opció Duplicar paràmetres (al plafó Ajustar última operació) també duplicarà la configuració, de manera que el nou sistema de partícules utilitzi paràmetres propis.
- Suprimir tots els sistemes de partícules
Suprimeix tots els sistemes de partícules relatives a l’objecte actiu.
- Paràmetres de partícules
El menú de Bloc de dades per als paràmetres.
- Tipus
Selector principal del tipus de sistema.
- Emissor
En un tal sistema, les partícules s'emeten des de l’objecte.
- Pèl
Empreu el tipus Pèl, que es revela com a flocs.
- Tornar a créixer
Fa créixer de nou el pèl per a cada fotograma. És útil quan estigueu animant propietats.
- Avançat
Habilita els paràmetres avançats que reflecteixen els mateixos de quan es treballa en mode Emissor.
Nota
Aquest manual pressuposa que aquesta opció està habilitada.
- Segments
Controla el nombre de parts de què està fet un pèl. Augmentar aquest valor millorarà la qualitat de les animacions.
Procedimentació¶
El procés per treballar amb partícules estàndard és:
Crear la malla que emetrà les partícules.
Crear un o més Sistemes de partícules per emetre des de la malla. Sovint, hom crea múltiples sistemes de partícules que interaccionin o es fusionin entre si per aconseguir l’efecte global desitjat.
Consignar els paràmetres a mida per a cada Sistema de partícules per aconseguir l’efecte desitjat.
Animar la malla base i altres malles amb partícules implicades en l’escena.
Definir i donar forma a la trajectòria i el flux de les partícules.
Per als sistemes de partícules de Pèl: esculpir el flux de l’emissor (retallar el pèl a la llargada que toca i pentina-lo, per exemple).
Fer el revelat final i fer simulacions físiques i retocar segons sigui necessari.
Creació d’un sistema de partícules¶
Afegir un sistema de partícules.¶
Per afegir un nou sistema de partícules a un objecte, aneu a la pestanya Partícules de l’Editor de propietats i feu clic al botó . Es poden assignar múltiples Sistemes de partícules a un mateix objecte.
Cada sistema de partícules porta associats els seus propis paràmetres. Els paràmetres es poden compartir entre diferents sistemes de partícules, de manera que no cal copiar cada paràmetre manualment. També es pot utilitzar el mateix efecte en múltiples objectes.
Tipus de sistemes de partícules¶
Tipus de Sistemes de partícules.¶
Després d’haver creat un sistema de partícules, les Propietats apleguen una colla de plafons i de botons. Però no us esvereu! Hi ha dos tipus diferents de sistemes de partícules i es pot anar canviant entre uns i altres amb el selector de Tipus: Emissor i Pèl.
Els paràmetres de la pestanya Sistema de partícules són parcialment diferents segons el tipus de sistema.